ENGLISH

名古屋大学 アジア共創教育研究機構

お問い合わせ先
アジア共創教育研究機構
〒464-8601 愛知県名古屋市千種区不老町
TEL 052-789-2369(受付)
FAX 052-788-6197
E-mail assia.info@soec.nagoya-u.ac.jp
名古屋大学バナー

教員・研究者

ホーム > 教員・研究者

メンバー

photo-arani(トリミング後).jpg

[ 氏名 ] サルカール アラニ モハメッド レザ
[ 役職 ] 教授
[ 学位 ] 博士(教育学)
[ 専門分野 ] 教員養成,教師教育
[ 研究テーマ ]

[ 代表業績 ]
  • Shared Teaching Culture in Different Forms: a Comparison of Expert and Novice Teachers' Practices , Sarakar Arani Mohammad Reza , Educational Research for Policy and Practice 16:235-255,2017.
  • How Teachers Respond to Students' Mistakes in Lessons: A Cross-cultural Analysis of a Mathematics Lesson, Sarkar Arani, M.R., Shibata, Y., Sakamoto, M., Iksan, Z., HaziahAmirullah, A., and Lander, B. , International Journal for Lesson and learning Studies , 6:249-267,2017.
  • Towards Possibility and Prospect of Cross-cultural Lesson Analysis-Focus on Methodology of Comparison as Lens , 2) Cheon, Ho-seong, Sarkar Arani, M. R., Shibata, Y., and Sakamoto, M. , Korean Journal of the Japan Education , 22巻 1号 (頁:107-125) , 2017年
写真
[ 氏名 ] 林 秀弥
[ 役職 ] 教授
[ 学位 ] 博士(法学)
[ 専門分野 ] 先端分野総合研究、経済法
[ 研究テーマ ]
  • 独占禁止法と競争政策
  • 電気通信事業法・電波法と情報通信政策
[ 代表業績 ]
  • 企業結合規制-独占禁止法による競争評価の理論(単著)(商事法務・2011年)
  • リーガルクエスト 経済法(共著)(有斐閣・2010年)
写真
[ 氏名 ] 江原 宏
[ 役職 ] 教授
[ 学位 ] 学術博士
[ 専門分野 ] 熱帯農学、栽培学、植物生態生理学
[ 研究テーマ ]
  • サゴヤシ資源の多様性と生理生態学的特性
  • イネの環境ストレス適応性向上に向けた栽培技術開発
  • ササゲ属野生種など資源植物の環境ストレス抵抗性メカニズム
[ 代表業績 ]
  • Growth characteristics of two Indonesian rice cultivars under several submerged durations, Irmawati, H. Ehara, I. Kodama, M. Osawa, R. A. Suwignyo, A. Junaedi and J. Sakagami, Tropical Agriculture and Development, 60:40-47, 2016
  • Effect of different aluminum concentrations in culture media on growth characteristics of sago palm seedlings, Chutimanulul, P., T. Inagaki, H. Naito, M. Goto and H. Ehara, SAGO PALM, 2:1-19, 2016
写真
[ 氏名 ] 山田 肖子
[ 役職 ] 教授
[ 学位 ] Ph.D
[ 専門分野 ] 比較国際教育学、国際開発学、アフリカ研究
[ 研究テーマ ]
  • 途上国の産業人材育成と技術・職業教育
  • 比較教育学の認識論と学問観
  • アフリカ子ども学
[ 代表業績 ]
  • Dignity of Labour for African Leaders: The Formation of Education Policy in the British Colonial Office and Achimota School on the Gold Coast, Langaa Publishing , Shoko Yamada , 2018年
  • Post-Education-For-All and Sustainable Development Paradigm: Structural change and diversifying actors and norms , Emerald Publisher , Yamada, Shoko (Ed) , 2016年